Aktifkan Javascript

Untuk mengakses blog blog saya, hidupkan Javascript di dalam pengaturan browser.
Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Hantaran 22k Dah Macam Nak JuaI Anak Tapi Lelaki Ni Nekad Setuju. Mengejvtkan Pengantin Lelaki Tu Ambil Mic Lepas Selesai Akad Dan Terus Lepaskan Isteri Dengan TaIak 3

Hantaran 22k Dah Macam Nak JuaI Anak Tapi Lelaki Ni Nekad Setuju. Mengejvtkan Pengantin Lelaki Tu Ambil Mic Lepas Selesai Akad Dan Terus Lepaskan Isteri Dengan TaIak 3



Assalamualaikum. Lama juga aku bekerja sendiri sebagai ph0tographer wedding. Macam-macam aku dah temppuh dan lalui. Ini aku nak kongsi sikit cerita yang pernah terjad1 di depan aku suatu masa dahulu. Mas hantaran kahwin, mak ayah perempuan ini letak RM22,222.22. Memang mahal sangat wehh, tetapi si lelaki ini telah bersetuju.


Aku teng0k yang lelaki ini pun bukan clangg2 orangnya. Jadi, sampailah ke hari akad n1kah. Kedua-dua pihak lelaki dan perempuian memang gembira saja. Pengantin dengan mukanya sudah tak sabar nak mng4wan. Iyelah, musim hujaan pada masa itu.


Tok Kad1 sampai, maka berlangsunglah acara akad n1kah dan selmba dengan senfas sehaja pengantin lelaki lfazkan akad. Hantaran pun bertukar tangan, begitu juga dengan mas kahwin. Semasa lelaki itu nak baca lfaz takl1q, tiba-tiba saudara dari pihak perempuan b1sing.


“Duit hantaran tak cukup RM1,000 ni!” Pengantin perempuan terus bangun dari tempat duduk. T1nggikan suara pada pengantin lelaki bertanya mengapa duit hantaran tak cukup. “Apsal tak cukup duit RM1,000?” tanyanya. Pihak sebelah perempuan siap perl1, “Dah tahu tak cukup duit, tetapi gtal sangat nak kahwin itu kenapa?!”Yang pengantin lelaki, walaupun mata berkca, dia senyum sahaja. Dia ambil mikr0fon dan berkata, “Baru jadi isteri tak sampai setengah jam dah macam ni? Sahaja saya tak cukupkan ser1bu sebab nak teng0k kau orang macam mana. Ini saya ada bawa wang yang tidak cukup itu,” katanya sambil membuka beg yang berkep0k2 duit not RM50 dan RM100 di dalamnya.




“Tak apalah, alang-alang semua ada di sini, boleh jadi saks1 saya. Saya lepskan awak dengan talak 3. Assalamualaikum,” katanya buat terakhir kali sebelum menjtuhkan mikr0fon itu. Selesai berslaman, mereka terus beredr dari tempat itu.




Itulah, bila dah ada orang nak, itu kira bernasib baik. Perempuan berseph sekarang. Tepi-tepi bus st0p pun banyak boleh je lelaki kaya ini petik. Kau cuba downl0ad dan buka WeChhat, berapa ramai yang snggup serahh diri mereka secara free? Kau ingat lelaki lelaki dalam drama jam 7 petang itu wujud ke?




Nak Kahwin Tapi Duit Tak Cukup, Bakal Pengantin Kena Buat 13 Tip Ini. No. 3 Lelaki Paling Suka!


Sudah lama menjalinkan cinta pasti anda mengharapkan ikatan yang dibina berakh1r dengan sebuah perkahwinan. Namun ramai pasangan yang terpksa.

menngguhkan hasrat untuk berkahwin apabila duit simpanan masih tak mencukupi.




Maklum sajalah, nak kahwin bukanlah semudah yang disngka. Bagi anda yang berdepan dengan msalah tak cukup duit tapi berhjat nak kahwin, anda boleh ikuti 13 tip yang dikongsikan oleh Harith Faisal ini (beliau menjawab soalan yang dikemukakan




oleh Cik NH). Jangan hanya mula menyimpan bila anda dah nak kahwin, silap-silap lambat la jawabnya. Sebaiknya mulalah meny1mpan sebelum anda berjumpa dengan cal0n. Bak kata pepatah, sediakan payyung sebelum hujaan.




NAK KAHWIN TAHUN DEPAN. TAPI TAK CUKUP DUIT LAGI? JOM BACA NI. LELAKI PALING SUKA P0IN NOMBOR 3.


Assalamualaikum En. Harith Faisal. Maaf menggnggu dengan mesej saya ni. Kalau ada masa bolehlah reply. Saya sekarang tengah bvntu. Sebenarnya saya dan pasangan bakal berkahwin. InshaAllah tahun depan. Pasangan sekarang tengah kumpul duit untuk majlis dan hantaran.




Msalahnya kitorang tak rasa duit simpnan boleh cukup sampai tarikh majlis nanti. So, dia ada cakap nak buat pinjaman bank untuk persediaan nanti. Kami memang kurang ilmu nak buat pinjaman peribad1 ni. Pendapat Encik HF macam mana?




Maksudnya boleh ke kalau kami teruskn rancangan ni atau kami cuba alternatif lain. Sebab memang dah dekat sangat ni dengan majlisnya iaitu bulan Februari tahun depan. Kami perlukan RM20,000 untuk majlis nanti. Sekarang kami hanya ada RM5,000. Saya boleh saving RM500 sebulan.




Bkal suami saya ada juga saving setiap bulan. Tapi sikitlah. Sebab k0mitmen dia tinggi. Kami pun s1lap juga sebab tak rancang kewangan awal-awal lagi. Itu sahaja soalan saya. Just minta pendapat En HF. Terima kasih banyak. Semoga Allah merahmati En HF sekeluarga. – Cik NH

Posting Komentar untuk "Hantaran 22k Dah Macam Nak JuaI Anak Tapi Lelaki Ni Nekad Setuju. Mengejvtkan Pengantin Lelaki Tu Ambil Mic Lepas Selesai Akad Dan Terus Lepaskan Isteri Dengan TaIak 3"