Aktifkan Javascript

Untuk mengakses blog blog saya, hidupkan Javascript di dalam pengaturan browser.
Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Pelawak R.Ramassuntran Meninggal Dunia

Pelawak R.Ramassuntran Meninggal Dunia



KUALA LUMPUR: Pelakon berbakat besar, R.Ramassuntran  menghembuskan nafas terakhirnya di Hospital Kuala Lumpur sekitar antara pukul 2.00 ke 2.30 pagi tadi.


Menurut berita duka yang dikongsi oleh Persatuan Seniman Malaysia itu, Ramassuntran yang juga merupakan pelawak, penulis skrip serta pengarah meninggal dunia akibat masalah jantung.

“Kita kehilangan seorang pelakon, pelawak, penyanyi, pengarah yang sangat berdedikasi dan komited dengan kerjanya.

“Mendiang meninggalkan kenangan manis kepada semua sahabat-sahabat. Salam takziah buat isterinya Kamala dan keluarga. Good bye Rama, you may rest now.

“Mendiang mengalami bengkak kaki dan dibawa ke bahagian kecemasan antara jam 12.00 pagi  hingga 12.30 pagi. Satu jam kemudian doktor mengesahkan bahawa  Ramasundran telah tiada (mendiang mempunyai sejarah masalah jantung),” tulis persatuan itu.

Menerusi tinjauan Utusan Malaysia, ruang media sosial kini dihujani dengan ucapan takziah dan perkongsian cerita rakan-rakan artis ketika masing-masing pernah bekerjasama.

Antara lakonannya yang mencuri perhatian penonton seperti menerusi drama Cucu Wan Lebor dan filem Kerja Kahwin. Mendiang juga aktif dalam beberapa pementasan teater, antaranya teater Atap Genting Atap Rumbia

Posting Komentar untuk "Pelawak R.Ramassuntran Meninggal Dunia"