Aktifkan Javascript

Untuk mengakses blog blog saya, hidupkan Javascript di dalam pengaturan browser.
Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Sedar kurang tawaran berlakon “Kini Lan Siro ‘Kerja Keras’ cari rezki halal Menoreh getah demi…”

Lan Siro Kerja Kerɑs Cari Rezeki Men0reh Getah Demi Anak2

MENYEDARI pasangsurutt dunia seni dan demi kelangsungan hidup, pelak0n Lan Siro bertukar anginn mencuba bidang baharu bagi menampung perbelanjaan harian.

Selain mengusahakan kebun getaah di kampungnya di Temerloh, Pahang, Lan atau nama sebenarnya Azlan Mokhtar, 40, juga mula berjinaak-jinaak dalam perniagaan menjual barangan bundle selain bekerjasama dengan beberapa orang rakan dalam projek penternaakan kambingg.

Kata Lan, pekerjaan baharu yang dilakukan ini juga merupakan salah satu usahanya supaya tidak terlalu bergaantung harap melalui pendapatan sebagai pelak0n.

Lan tidak pernah putuus harapan untuk mencuba nasib dalam bidang lak0nan.

“Kali terakhir saya terlibat dengan penggaambaran adalah pada bulan Ramadan lalu. Sekarang ini kiranya lebih dua bulan tiada job jadi kenalah buat benda lain sebab kita tidak tahu sampai bila boleh berlak0n.

.

“Di kampung ada sedikit kebun pokok getaah saya usahakan namun hasilnya tidaklah banyak. Sekarang ini saya mula berjinaak-jinaak menjual barangan bundle. Selagi ada kudraat saya akan usaha buat apa sahaja.

.

“Industri juga tidak menentu sekarang ini tapi saya tidak mahu cepat melaatah atau salahkan mana-mana pihak kerana kurang mendapat tawaran,” katanya kepda mStar.

Dalam masa sama pelak0n Abang Sado Jemur Kain ini juga mendedahkan dia perlu bekerja keraas kerana mahu memberi nafkahh kepada dua orang cahayamatanya selepas hampir dua tahun berpisah dengan bekaas isteri.

Mengakui hidupnya kini tidaklah terlalu senang, namun Lan bersyukur kerana masih diberikan rezeki dan peluang untuk mencubaa sesuatu baharu.

“Hampir dua tahun saya mendudaa dan anak-anak tinggaal bersama bekaas isteri. Sebagai bapa saya kena kuat bekerja dan beri duit untuk anakanak yang sedang membesaar. Walau dalam keadaan apa sekalipun saya perlu jalankan tanggungjawab sebagai ayah.

Saya tidak mahu cepat melatahh atau salahkan mana-mana pihakk kerana kurang dapat tawaran

“Syukur sekarang ini tidaklah susaah. Masih boleh hidup seperti biasa, cuma tidaklah senang. Kalau dahulu saya boleh bergaantung kepada pendapatan dalam dunia seni, sekarang tidak lagi. Kena cekaap mengatur perjalanan,” jelasnya.

Walaupun tawaran berlak0n semakin perlahan, Lan berkata dia tetap akan meneruskan karier seni dan tidak pernah berputuus asa mencari peluang.

Lan kerja keraas demi anak-anak.

“Saya tidak pernah tinggaalkan dunia lak0nan kerana minat yang mendalam. Tidak semua orang diberi peluang ini dan berlak0n seakan-akan sudah menjadi makanan jiwaa buat saya.

.

“Bukan lagi fikir soal glam0r atau duit, tetapi saya anggap tanggungjawab untuk menjayakan watak supaya sampai kepada pen0nton.

.

“Mungkin suatu hari nanti saya tidak lagi berlak0n dan akan terus terlibat dengan kerja belakang tabir. Ini adalah asaam gaaram dunia seni dan terpulang kepada diri sendiri untuk terus bertaahan,” ujarnyaa.

Sumber Dan Rujukan

Posting Komentar untuk "Sedar kurang tawaran berlakon “Kini Lan Siro ‘Kerja Keras’ cari rezki halal Menoreh getah demi…”"